Jag saknar självdiciplin!

Jag har tänkt på det länge nu och jag har helt tappat självdiciplin tror jag. I höstast gick jag ut och gick varje dag, hur långt som helst. Idag blir det bara "jag gör det i morgon", också blir det aldrig av. Och så är det när det gäller allt tror jag.
Men! Idag läste jag i Sofis mode om en övning man kan göra, och det ska jag börja med, varenda dag, jag ska skörpa mig.

"Ta en kortlek och sätt dig någonstans där du kan vara ostörd. Börja lägga korten så långsamt du kan i en hög, se till att varje kort täcker det underliggande kortet helt och hållet.
Liksom de flesta människor kommer du snart börja känna dig rastlös och uttråkad och kanske börja ifrågasätta övningen. Din uppgift är då, trots detta mentala protester, att fortsätta lägga korten så koncentrerat du bara kan. Fortsätt i minst tre minuter.
Den här övningen kan verka simpel men ju oftare du tränar, helst varje dag, kommer du märka att du får en ökad självdiciplin även i vardagslivet."

Haha ja, efter en kort stund började det krypa i kroppen. Men jag antar att det är värt att försöka om det stämmer.


Kommentarer
Postat av: SENSUELLT

hur många läsare har du? :)

2009-02-16 @ 19:37:48
URL: http://sensuellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0